В Женеве дебютировала лимитированная серия суперкаров Koenigsegg

Тема в разделе "Другие марки авто", создана пользователем Bavarezz, 6 мар 2008.

  1. Bavarezz

    Bavarezz Infernal Comrade™

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    8,077
    Симпатии:
    3,015
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    РФ, СтоПисят
    Не обошлось на автосалоне в Женеве и без шведской компании Koenigsegg. Новыми моделями скандинавы похвастать не смогли, но привлечь внимание всё же сумели. В Швейцарию они привезли специальное издание Edition скоростного суперкара.
    В первую очередь Koenigsegg Edition CCX и CCXR выделяются из немногочисленных себе подобных внешним видом. Кузов лишили окраски, так что один из самых быстрых автомобилей планеты теперь щеголяет «платьем» из неокрашенного углепластика. Правда, в отличие от героя известной сказки Андерсена получается это у Koenigsegg гораздо приятнее глазу.
    Немного досталось и интерьеру. Появились новые коврики и логотипы Edition на порогах кузова и на приборном щитке. Расположение кнопок центральной консоли стало другим. В стандартное оснащение входят навигационная система и камера заднего вида.
    Двигатель не трогали. 4,8-литровый мотор с двумя механическими нагнетателями, как и прежде, развивает 888 сил у версии Koenigsegg CCX и 1018 — у экологичного CCXR, который питается смесью E85. Зато особые Edition оснастили выпускной системой из жаропрочного и, главное, лёгкого сплава Inconel на основе никеля.
    Напомним и о выдающихся технических характеристиках. Так, CCX разгоняется до «сотни» за 3 секунды, а до 200 км/ч — за 9. Водитель может пощекотать себе нервы достижением отметки «400» на шкале спидометра. CCXR ещё быстрее — «0–100» он делает на одну десятую секунды быстрее, а «максималка» — на 10 км/ч выше.
    Каждый Koenigsegg Edition порадует владельца пятилетней гарантией и бесплатным обслуживанием. Но и выложить придётся немало — CCX обойдётся в 1 миллион 330 тысяч евро, а за CCXR придётся добавить ещё 170 тысяч. Кстати, первый счастливчик уже получил свою машину — свершилось это как раз на Женевском автосалоне.


    Источник :this:
     

    Вложения:

    • 1075375.jpg
      1075375.jpg
      Размер файла:
      68.5 КБ
      Просмотров:
      24
    • 1075379.jpg
      1075379.jpg
      Размер файла:
      72 КБ
      Просмотров:
      26
    • 1075384.jpg
      1075384.jpg
      Размер файла:
      69.4 КБ
      Просмотров:
      26
    • 1075389.jpg
      1075389.jpg
      Размер файла:
      95.3 КБ
      Просмотров:
      27
    • 1075392.jpg
      1075392.jpg
      Размер файла:
      104 КБ
      Просмотров:
      27
  2. Alexxx

    Alexxx Well-Known Member

    Регистрация:
    30 сен 2007
    Сообщения:
    458
    Симпатии:
    82
    Адрес:
    V
    Димо давай свои продадим и купим его :)


    или хотябы колесики если хватит

    :)
     
  3. Bavarezz

    Bavarezz Infernal Comrade™

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    8,077
    Симпатии:
    3,015
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    РФ, СтоПисят
    Мне тоже оченно нравицца, прям вообще! :i-m_so_happy::i-m_so_happy::i-m_so_happy:
     
  4. KAY_AMG

    KAY_AMG Well-Known Member

    Регистрация:
    1 окт 2007
    Сообщения:
    4,831
    Симпатии:
    293
    Адрес:
    Мск Крылатское/Истра/Europe
    Koenigsegg owners must be the most sadistic bunch out there. Why? Because they have put Koenigsegg through making these two special edition CCX and CCXR models by sheer demand. What a painful experience it must have been for the Swedes to create these twins to the specs that they boast.

    Both feature carbon wheels, amplifiers, Satnav or Bluetooth, a rearview camera for those of us whose parking skills go as far as our pinky fingers, and matched carpets. Don’t skip to the end yet, the specs are on their way; I’m just trying to work my way towards them, just to make sure I’m not seeing things here.

    Right. The carbon fiber body compliments the wide wing design and lowered chassis. So special are these cars that only 14 of the CCX are being made available, while the CCXR will be as scarce as an honest politician.

    We move on from the gravy and on to the meat. CCX would be the base model, as base as you can get in so far as Koenigsegg is concerned. The same 4.8-litre V8 of cast aluminium origin is employed for heavy wheel-spin duty on both cars. Accompanying it are two superchargers that blow harder than Little Red Riding Hood’s proverbial wolf, forcing 888 bhp/ 662kW and some 920Nm of torque to the wheels. Zero – 100km/h is dispatched in two blinks of an eye, at 2.9 seconds, running out of speed shortly after 400km/h.

    Big brother CCXR is a notch up, offering only 6 examples in the entire universe. Those 6 lucky customers, one of who can collect at the Geneva Motor Show where the cars are to be parked, will each drive away with 1018 bhp/ 759kW, 1060Nm of Eiffel Tower-pulling torque. They also collect a free driving course, though some need it more than others. Sprint times are 0 – 100km/h in 2.9 seconds, top speed reaches 417km/h. As a WCF fanatic you’ve probably heard of another hyper production car that did 407km/h on TV a while ago…

    The Stig will probably not get his hands on this Koenigsegg, not after the last time…


    --------------------------------------------------------------------------------

    Press Release
    Due to request from certain Koenigsegg Clients and Customers, Koenigsegg has created a Limited Edition version of its sought after cars. The Koenigsegg Edition comes in two limited versions, the CCX and CCXR models.

    It features a 4.8L twin supercharged Koenigsegg engine, together with many other unique features. The car is more track biased compared to the standard models, as it has stiffer springs and anti-roll bars, reset dampers and lowered chassis. It also features a fully visible carbon body a large adjustable rear wing, larger front splitter and side strakes for increased down force and a unique forged wheel design.

    The interior is also reworked and features; color matched leather carpets, Edition side step plates, Edition chronograph instrument cluster, New edition only layout for the center consol control panels.

    All other extra equipment comes as standard, such as Carbon Wheels, Special interior trim and color, Rearview camera, Satnav or Bluetooth, Amplifiers, complete Inconell exhaust system in order to save weight.

    The Edition cars will be built in two different versions, a CCX model limited to 14 cars with 888 bhp and a CCXR (Bio flexi fuel) model limited to 6 cars with 1018 bhp. The price for the 888 hp CCX is 1 330 000 Euro, and 1 500 000 Euro for the 1018 hp CCXR (E85/petrol flexfuel) version. The two first of each version are already spoken for.

    Each car comes with 5 years free Service and Warranty.

    Unveiling of the Edition versions will be at the Geneva Motor show in March 2008, where the first delivery will take place.
     
  5. KAY_AMG

    KAY_AMG Well-Known Member

    Регистрация:
    1 окт 2007
    Сообщения:
    4,831
    Симпатии:
    293
    Адрес:
    Мск Крылатское/Истра/Europe
    Пипец конешно:i-m_so_happy::i-m_so_happy::i-m_so_happy:

    ...и цена впечатляет :whistle2:
     
  6. West

    West Well-Known Member

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    1,856
    Симпатии:
    244
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    г.Воронеж
    Без красного нравится больше.:thank_you2:
     
  7. KAY_AMG

    KAY_AMG Well-Known Member

    Регистрация:
    1 окт 2007
    Сообщения:
    4,831
    Симпатии:
    293
    Адрес:
    Мск Крылатское/Истра/Europe
    Прямоток впечатляет:i-m_so_happy:

    ЗЫ.
    ты еще не выехал?
     
  8. West

    West Well-Known Member

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    1,856
    Симпатии:
    244
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    г.Воронеж
    Не волновайся. Скоро поеду.

    По теме. В живую бы это авто глянуть!Шедевр!:pleasantry:
     
  9. KAY_AMG

    KAY_AMG Well-Known Member

    Регистрация:
    1 окт 2007
    Сообщения:
    4,831
    Симпатии:
    293
    Адрес:
    Мск Крылатское/Истра/Europe
    Карбон потрогать, вот где СЕКАС:i-m_so_happy::biggrin:
     

Поделиться этой страницей