Pagani Zonda Cinque - Official Details

Тема в разделе "Другие марки авто", создана пользователем KAY_AMG, 6 июн 2008.

  1. KAY_AMG

    KAY_AMG Well-Known Member

    Регистрация:
    1 окт 2007
    Сообщения:
    4,831
    Симпатии:
    293
    Адрес:
    Мск Крылатское/Истра/Europe
    It all started with a request from a Pagani dealer in Hong Kong, and now Pagani has released first details of the new Zonda variant called, Cinque. Only five units, which are already sold, will be built of the adapted street legal version of the Zonda R. It will be the first Pagani car to receive a sequential gearbox with controls on both the steering wheel and center tunnel. The Cinque is also the first Zonda to use a new body material, carbon-titanium fiber, specially developed for the Zonda Cinque, and will be used on future new generation models.

    The body in this special silver, black, red livery is equipped with a longer front spoiler, new rear wing, central air intake on monocoque, and extra air intakes for rear brakes. The floor pan is flat with new rear air extractors improving downforce up to 750 Kg at 300km. Overall, the Cinque's total weight will be 20 Kg lighter then the F model.

    Powering the Cinque is an AMG sourced engine which produces 678hp, 780 Nm of torque. Pagani doesn't give any more details, although we're quite sure its a tuned down version of the 750hp 7.3-liter engine from the Zonda R. Acceleration from 0-100 Km is 3.4 seconds; 0-200 in 9.6 seconds. Top speed is over 350 km/h.

    For suspension the Cinque uses components made of magnesium and titanium. These components were developed using the latest technology from Swedish suspension specialist, Öhlins, in accordance to Pagani specifications. Wheels are APP monolithic wheels forged in aluminium and magnesium with special compound Pirelli PZero tires.

    The interior gets leather coovered racing seats from Toora, 4-points seatbelts and steel roll-bars.

    Technical Specifications:

    Mercedes Benz AMG engine, 678 hp,
    ECU, Traction control , ABS by Bosch
    Inconel/titanium exhaust system coated with ceramic
    Suspensions in magnesium and titanium
    Cima sequential gearbox (6 speed), robotized by Automac enginnering
    APP monolitic wheels forged in aluminium and magnesium. Size: front 9x19 – rear 12,5x20
    Pirelli PZero tyres. Size: front 255/35/19 - rear 335/30/20
    Toora Racing Seats in carbon fiber, with leather cover
    Carbon Fiber steering wheel
    Brembo brakes in carbo-ceramic self ventilated with hydraulic servo brake, Size: front 380x34 mm, monolitic 6 piston caliper; rear 380x34 mm, monolitic 4 piston caliper.
    Dry weight 1210 Kg
    Weight distribution in driving condition - 47% front, 53% rear
    Acceleration: 0-100 Km in 3.4 sec.; 0-200 in 9.6 sec.
    Braking: 100-0 km in 2.1 sec.,200-0 km 4.3 sec.
    Maximum side acceleration: 1,45 G (with road tyres, NO CUP)
     
  2. Bavarezz

    Bavarezz Infernal Comrade™

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    8,077
    Симпатии:
    3,015
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    РФ, СтоПисят
    Трындец! :this::scare2:
     
  3. KAY_AMG

    KAY_AMG Well-Known Member

    Регистрация:
    1 окт 2007
    Сообщения:
    4,831
    Симпатии:
    293
    Адрес:
    Мск Крылатское/Истра/Europe
    Радует еще и то, что маэстро Пагани ставит такие чудесные моторы от АМГ!!!!
    А ТТХ - реально суперовские!!!!

    ;)
     
  4. Poplavok

    Poplavok забанщик

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    2,974
    Симпатии:
    1,110
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    Самара
    Вот это пуля!!!! :scare2:
     
  5. Митяй

    Митяй Дитё 90-х

    Регистрация:
    29 сен 2007
    Сообщения:
    4,177
    Симпатии:
    507
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    77(Мск)/50(Истра)
    вы посмотрите как тормозит!!! я на велосипеде дольше торможу.


    Я в шоке!

    Это космолет!!!
     
  6. skarg

    skarg Well-Known Member

    Регистрация:
    7 сен 2007
    Сообщения:
    3,084
    Симпатии:
    661
    Адрес:
    Москва
    главное Мить что если пехом то быстрее выходит! а ТТХ чума!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  7. Admin

    Admin bloody marvellous

    Регистрация:
    7 июл 2007
    Сообщения:
    2,336
    Симпатии:
    523
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    Москва
    Велосипед, мотоцикл, супербайк - они всегда будут дольше тормозить, чем авто, т.к. площадь сцепления с дорогой у них меньше.:pleasantry:
    Наглядный пример (Lambo Gallardo vs. Ducati 1098) на 7 минуте (7:18):
     
  8. SUV

    SUV Василич

    Регистрация:
    29 сен 2007
    Сообщения:
    959
    Симпатии:
    762
    Адрес:
    Томск
    +100 Просто супер:pleasantry:
     

Поделиться этой страницей