It has not been yet confirmed with multiple sources, but the rumor mill has it that BMW is developing a tri-turbo diesel engine based on the six-cylinder turbo existing in the BMW line-up. The tri-turbo engine will output 354 horsepower and it will be initially used in a BMW X5 Performance Diesel. This new engine will carry the EfficientDynamics badge by incorporating technologies like Start-Stop system and Brake Energy Regeneration (KERS). It will be geared towards the European market in need for a top X5 model. Featured: Six-cylinder twin-turbo diesel BMW X5 Performance Diesel has less pronounced wheel arches that the ones seen on the new BMW X5 M . The Wheels give the car very sporting and powerful appearance. The aerodynamic performance package follows the design of the X5 M, but the central intake is smaller with the intakes for the brakes less open mouthed and a colored bar across . Same source, someone close to BMW, speaks of subtle spoilers for air flow at the leading edge of the bumper. The rear of the car features two larger and more exposed performance exhaust pipes which will be incorporated in the upcoming facelift of the X5. The tri-turbo engine will be first available in the X5 models and the X6 at a later date. BMW plans to introduce the engine within key models such as the next 5 Series , 7 Series and eventually the additional 5er and 6er variants. It is unknown what name will these X5 models carry, but as soon as we get more info, you’ll have it. вот это дизель!!!!!!!!!!!!!!!!!всем сос........ть!
А характеристики е? Чувствую, пустят порше в серию свои дизеля с турбинами с изменяемой геометрией и bmw опять останутся в стороне.
Мдя.... ну три-турбо и что? В свое время тойота этим прикалывалась... маркетинговый ход в основном. острой необходимости в двух турбинах против одной - нет ) если не V8) там просто удобней 2..... а тут три.. .и я так вижу - разные... типа сначала одна, потом другая... потом трутья и т.д.
кол-во лошадей на турбо моторах варьирует и это не очень то «честный» показатель. На 65amg 612 сил с v12 и битурбо, а на subaru legacy 280 сил с 2-х литров и 2-х турбин. Тюненые sti при 2-х литрах дают 700-800 сил. БМВ в последнее время только огорчает. Единственная радость за последнее время —ой760 с шилдиком v12.
блин проехался только что на хапятом и при том что 3 литра дизель(!) очень удивился прыти(правда шумный как трактор), что же тогда с бенз. мотором? ох сцука червь сомнения закрался в мою мерседосовскую душу....
баварец, выдыхай уже. bmw делает современные, легкие, динамичные турбомоторы. Mercedes делает мощные, тяжелые атмосферники. engine of the year выигрывает тот, кто наиболее сильно вылизывает задницу экологическому комитету. Было бы удивительно, если бы 63amg при его расходе и выбросах занял бы какое-нибудь место. Все равно, что упрекать небоскреб в том, что он не выиграл конкурс коттеджей.
Да я и не спорю, я в курсе - мягче, тупее :thank_you2: Меня именно это в нём и не устраивает, мне ж не полтиннег пока :redbul: з.ы. По поводу предсказуемости - клал (с) :smoke: