There could hardly have been greater freedom. The smart crossblade came without doors, roof and windshield. Its drivers moved through the landscape with nothing but the deep blue sky above them, the wind in their faces – an incomparable driving experience. It was only above the cockpit that a narrow, dark-tinted wind deflector braced itself against the slipstream. Instead of conventional doors, the crossblade featured steel safety bows at the occupants’ shoulder level. They moved vertically upward with the help of a gas pressure spring. The first advertising campaign for the smart had demanded the concentration on the essential: “reduce to the max”. This promise was already kept by the design study of the smart crossblade, which was presented at the Geneva Motor Show in 2001. The media response to this radical interpretation of the smart idea was overwhelmingly positive, and visitors to the motor show were baffled. Therefore, smart decided to launch a small series of this model, limited to 2,000 units, into the market one year later. In June 2002, the first customers took delivery of their individually numbered units of the crossblade. The minimalist equipment moved the Tridion safety cell into the foreground as this structural element was particular conspicuous on this smart model. The safety cell was lined with matt titanium-colored plastic panels in the areas of rollover bar, B-pillars and door sills. Black-painted wheel embellishers in a minimalist format underlined the dynamic looks. The interior of the smart crossblade was perfectly prepared to cope with the influence of the sun, the wind and adverse weather conditions. Dashboard and seats were covered with water-repellent, bright red plastic with black backrest inserts to create the contrasting scheme so typical of the smart. The floor was lined by an undivided plastic tub with four water-diverting channels which ensured that after a cloudburst, the rainwater would be channeled off through the floor of the safety cell. This tub also protected the electric cables from moisture. Two water-diverting channels were incorporated in each of the seat squabs at the level of the rear transverse seam. The driver airbag was protected by a hood made of water-repellent fabric. The entire interior could be protected against rain and solar radiation when required. For this purpose, each smart crossblade was equipped with a tarpaulin as standard. The black nylon tarpaulin could easily be stretched over the interior and fastened to the bodywork by means of elastic bands. The smart crossblade was an expression of personal freedom and independence, and addressed an exclusive circle of customers. The open two-seater stood for the innovative strength of the smart brand. In terms of standard safety equipment, the special model reached the same comparatively high level as the smart cabrio and city coupe: it was equipped with the same restraint systems, including belt tensioners, belt force limiters and full-size airbags for driver and passenger. The crossblade was powered by the turbocharged engine from the city coupe and cabriolet, its power electronically boosted to 70 hp (52 kW). The car’s top speed was 135 km/h, its maximum torque 108 Newton meters.
Ребят, реанимирую тему Уж больно нравится это типа автомобиль очень хочу привезти, что скажите...и можно без флуда :thank_you2: ЗЫ. Вот на мобайле нашел очень интересный вариантик. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...lse&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...lse&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...lse&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=2
Мотор там в базе вроде 0,8 кубиков, таможня на него вообще капеешная, а удовольствия я думаю много предоставит правда тока летом leasantry:
Ну ты ж видишь, на фотках обтекатель есть, наподобие спортбайковского Видимо принцип тот же :thank_you2: +1 leasantry: Правда, на моцах ещё шлем есть, а тут видимо очки обязательны, чтоб какая нить пчела на скорости в глаз не залетела :dirol:
Это авто для европейских улочек, где скорость 30-40 км/ч. Городской мобильчик вместо мотосамоката. Вы предствьте это на Проспекте мира на Крестовском мосту, где ремонт и жмутся все друг к другу, камазяры пыхтят. Могут и не заметить часом такую БДЖЕЛУ на ацфальте. Раздавят и дальше поедут. Как в анегдоте.
Ну при таком раскладе лучше спортбайк хороший:thank_you2: Мне кажется, что шансы крепко убраться на этой табуретке такие же, как и на шоссейнике. Но адреналина на мотике в разы больше. Эндрю, покупай байк.:thank_you2:
Нет у меня никаких стереотипов, кумиров и прочей хрени. Это мои мнения с точки зрения разумности принимаемых решений. Говорю из личного опыта: надует так, что лечиться потом всю оставшуюся жизнь от фронтитов, гайморитов и воспаления легких. Если камаз раньше не наступит на эту букашку:scare2:
Не забудьте для комплекта приобрести "кошерные" непромокаемые серебристые костюмы для езды на кроссблейде
КМК, Смарт For Two кабрио более попрактичнее будет... А в нормальном правильном тюнинге, в коем Вы несовмненно большой спец, и посимпатичнее выйдет...
Володь, есть такая штука, как позитивные эмоции, и я люблю их получать ...и не хочу я думать о всякой такой херне, о которой ты говоришь...живем один раз, как говорит West leasantry:
Я на роль заботливой мамочки не претендую, однако хочу предостеречь от того, что сам получил на своем SL-ле. Прохватив в час ночи без крыши 20 км на скорости 150-200 по городу до аэропрта после затяжного чаепития (именно ЧАЙ пили) и кальяна, я слег на неделю с температурой 40,7. Капильницами сбивали температуру и кормили в вену. После этого лобные пазухи похоже уже конченные. Хотя рентген, томография и прочая хрень ничего такого не показывает. Боли только посещают регулярно, на погоду перед дождем вообще пипец. Никакие Нурофены, Темпалгины не помогают:dntknw: Только когда атмосфера успокаивается все сразу проходит. А у твоего смарта, Андрей, лобовухи вообще нет. И не удержишься ты, чтоб не прохватить на нем стока, скока он сможет поехать. Все мы РУССКИЕ ЛЮДИ.:tongue::tongue::tongue: С парашютом прыгни, эмоций будет больше, чем на этой балалайке.:smoke: Да и смешен будешь в ней, точна ЗЫ Сделайте Андрюхе монтаж: его мужественное тело в этом Смартике. Поржем...arty: